תפריט נגיש

מבחן: פולקסווגן אמארוק - זאב בודד


ברגע שמגיע טנדר חדש לשכונה, מתקהלים סביבו שאר הטנדרים הותיקים ומרחרחים אותו בארגז מאחור. לפעמים ההתקהלות הזו מסתיימת בלספק את הסקרנות בלבד, לפעמים היא הופכת לתגרה מעלת אבק. הפעם, זה נגמר בשלום. אמארוק - הטנדר ה"בריון" של פולקסווגן, לא ממש מאיים על מנהיג להקת הטנדרים הנצחי – איסוזו די-מקס, אבל שאר הולכי הארבע על ארבע בלהקה , מתייחסים אליו בחשדנות מה.


ארצה !
אמארוק ("זאב" באסקימוסית), שהושק כבר בשנת 2010 הוא שועל די ותיק בעולם. לישראל הוא הגיע רק לאחרונה אך הספיק לסובב לא מעט ראשים. אמרוק, אגב, הוא טנדר מאוד מרשים - רוב מידותיו גדולות יותר מהטנדרים היפאנים ועיצובו המרובע מקנה לו מראה של פיטבול שרירי ומוצק. רק כשהוא רובץ לצד פיק-אפ אמריקאי גדול, כדוגמת שברולט סילברדו הוא נראה פתאום קומפקטי וחינני. אבל אנחנו לא עוסקים כאן בקרנפים.


כבר בפגישה הראשונה יכשכש האמארוק בזנבו לקראתכם - מתוכנן בקפידה לרצות את בעליו. הכל מונח במקום, הנדסת האנוש היא למופת. הרושם הראשוני הוא שמדובר במשהו שרירי וחסון המחכה לפקודה ומייחל לעבודה. יחידת הכוח מרשימה ומעודנת וכוללת זוג מגדשי – טורבו ולא פחות משמונה יחסי העברה בתיבת ההילוכים האוטומטית. תזרקו לו את המקל רחוק ככל שניתן – אמארוק יזנק ממקומו וישעט לעבר המטרה, כאותו כלב ציד אחוז אמוק. שמונת ההילוכים שלו, מתחלפים במהירות ודוחפים אותו קדימה. הסיטו את ידית ההילוכים למצב "ספורט" והטנדר הזה ישאיר מאחוריו נהגי משפחתיות פעורי פה. בכביש המהיר מומלץ להעיף מבט במד המהירות מדי פעם, שכן מהירויות תלת ספרתיות מרגישות כאן כשיוט נינוח ואיטי ורישיון הנהיגה בסכנה. "נינוחות" אמנם תהיה הגדרה מתאימה כשמרחפים עם הטנדר הזה על מצע חלק ואיכותי, אך כשאיכות הכביש הופכת ירודה, כך גם נוחות הנסיעה באמארוק. וטרם דיברנו על נסיעה בשטח. ידוע שבטנדר הדילמה היא בין הקשחתו למטרת יכולת נשיאת מטען אל מול רכות שתנעים לנוסעיו את השהות בו. נכון, בכל טנדר המכבד את עצמו בכושר העמסה ראוי (960 ק"ג באמארוק) ישולם המס גם בנוחות הנסיעה, אך התחושה כאן היא של קשיחות יתר במהלך הראשוני של הקפיצים/ בולמים ובמיוחד בשטח.

אפרופו שטח - בשונה מטנדר יפאני מצוי, הגרמני בעל הארגז מצויד בהנעה כפולה קבועה. לא תמצאו בו גם הילוכי כוח כמקובל, אלא כפתור OFFROAD אשר ידאג לכך שהאמארוק יתנהל בעצלתיים תוך שימוש בשלושת ההילוכים הראשונים הקצרים. במורד - מערכת בקרת הירידה תגביל את מהירות הרכב ואם ירים האמרוק גלגל אחורי כאותו כלב המטיל מימיו, תמנע מערכת בקרת המשיכה התחפרות מיותרת. (נעילת דיפרנציאל אחורי הנה אופציה בתשלום).
 


פה קבור הכלב
כלב עבודה ושירות הוא כלב המשמש כחיית עבודה ולא רק כחיית מחמד. כנ"ל טנדר. אמארוק הוא כאותו כלב רועים גרמני, המוכשר למשימות עבודה מגוונות, אך משמש לא פעם כחיית מחמד נטולת תפקיד מיוחד. עם האמארוק, תרצו לנסוע לטייל, לא להעמיס עליו שקים. כשבשוק הטנדרים מגוון רחב של כלים יעילים וקשוחים המסוגלים לבצע את תכליתם ביעילות, תג מחיר החוצה את הרבע מיליון ש"ח, הופך את האמארוק - למרות איכויותיו היומיומיות ויכולותיו כרכב עבודה בכביש ובשטח, לטנדר יקר. מחירו עומד לו לרועץ והוא יירכש, קרוב לוודאי, ע"י אניני טעם ואיכות, המוכנים להשקיע יותר. אמנם, כלב נובח אינו נושך, אך בגרסה בסיסית וזולה מזו המוצעת כרגע, יתכן ואמארוק יוכל להיות דומיננטי יותר בקרב הלהקה הזו – להקת הטנדרים כפולי ההנעה והקבינה.

אייזיק דוידוביץ'

 

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת

צור קשר