תפריט נגיש

השקה: מרצדס GLC - תהנה מהנוף, תוריד להילוך שמיני.

 

השקת מרצדס GLC בצרפת. (אייזיק דוידוביץ'- עבור מגזין "רכב" עיתון "הארץ")

השיפוע בהמשך הדרך, נראה מדאיג. אמת - רכב שטח אמיתי, בעל תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (LOW), לא היה מסתובב ובורח על עקבותיו, אבל האוטו שלנו אין לו LOW
גם המדריך שלנו, פטריק, לא ממש התרגש, גם כשהצענו לו לעצור ולזנק באמצע העלייה. עליה בעלת 75% שיפוע. פחד.
מעטים מרוכשי ה-GLC יטפסו עליה שכזו. בודדים יגיעו למצבי הצלבה בנהיגת שטח תובענית כמו שחווינו במסלול שבנו אנשי מרצדס. אבל הייתה זו הפגנת יכולת מרשימה ביותר.
האלטרנטיבה המודרנית למכונית "מנהלים" שנראית כמו משפחתית מגודלת, הוא רכב גבוה יותר, בריון שיכול להביא אתכם למעלה הגבעה או סתם לטפס על המדרכה ללא חשש.




 

GLC  אם כבר שאלתם, הוא SUV בינוני המחליף את ה-GLK המרובע למראה. אם תרצו תוכלו להגדיר אותו כקרוסאובר. אם ממש תרצו, תקראו לו מצידי אפילו– "ג'יפ". מה שבטוח, שפלח השוק הזה הפך לצו השעה, או שבעצם צו האופנה.
מרצדס מכוונת את ה-GLC אל קטגוריית הפרימיום של הקרואסאוברים כדוגמת ב.מ.וו X3, אודי Q5, לנד רובר דיסקאברי ספורט, לקסוס RX ופורשה מקאן והתחרות קשה.

GLC  מבוסס על פלטפורמת ה-C קלאס, מכונית כביש טהורה, ועיצוב הפנים כמעט ומועתק ממנו לחלוטין.  העיצוב החיצוני יזכיר לכם בזויות מסוימות את הב.מ.וו X3  ומאחור את הפורשה קאיין. אבל טענות על העיצוב ממש לא תשמעו מאיתנו, כי פשוט אהבנו אותו. מה גם שמקדם הגרר (יעילות הצורה האירודינאמית) שלו, הוא הטוב בקטגוריה. (0.31).
 

מרחב הפנים, לעומת הדגם המוחלף השתפר בכל מימד (יחד עם גידול במימדים החיצוניים), אך יחד עם זאת, הושלו כ80 ק"ג ממשקל הרכב, תודות לשימוש בחומרים קלים יותר. למעט מרחב רגליים מעט מוגבל מאחור, לגבוהי קומה, לא הורגשה כלל קלאסטרופוביה בתא הנוסעים המרווח. תא המטען גדל גם הוא ומציע נפח הטענה מכובד של 550 עד ל1600 ליטרים בקיפול מושב אחורי. (אותו, אגב, ניתן לפצל ל20/40/20 ).



במהלך ההשקה, הועמדו לרשותנו גרסאות עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, כולם בעלי 4 צילנדרים: דיזל 2.1 ליטרים בשני הספקים שונים (170 ו204 כ"ס) - ובנזין 2 ליטרים (211 כ"ס) ואף גרסה היברידית פלאג-אין שתושק רק בעוד כשנה. זו האחרונה, מצוידת במנוע הבנזין הנ"ל גיר שבעה הילוכים ומסתייעת במנוע חשמלי המפיקים יחד הספק מרשים של 320 כ"ס, מזנקת ל100 קמ"ש בפחות מ6 שניות, ומסוגלת להציע צריכת דלק של 38.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מעניין היה לנהוג בה לאורך של עשרות ק"מ במהירות של עד ל130 קמ"ש כשמחוג מד סיבובי- המנוע נח לו על הספרה אפס, תודות למנוע החשמלי שעשה את העבודה לבדו.
ב-GLC הסטנדרטיות יותר, תיבה אוטומטית חדשה בעלת 9 הילוכים שהחל מההילוך השביעי תמצאו בה רק הילוכי יתר (OVERDRIVE) לשיוט נינוח וחיסכון בדלק. השילוב בין המנועים לתיבה מעולה, למעט השתנקות קלה שהרגשנו, בהורדת הילוכים נמהרת, תחת רגלנו הכבדה.
מאוד התרשמנו לטובה מבידוד הרעשים המעולה וכריות האוויר שבהן צוידו מכוניות המבחן (אופצייה בתשלום), עשו את העבודה באופן מעולה, אם כי לא מושלם, בקטעים שהכביש היה בתחזוקה מאוד ירודה.
 

מערכת "דיינמיק סלקט" בשילוב עם מתלי האויר, המוצעים ב-GLC, מאפשרות בחירה בין חמישה מצבי נהיגה: ECO/ COMFORT/ SPORT/ SPORT+./ INDIVIDUAL.
תוכלו לחסוך בהוצאות ולשייט בקמצנות, להתענג על רכות המתלים, או להשוויץ בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים, או אפילו נהיגה מהירה מאוד (SPORT+). במצב הפלוס תוקשח פעולת המתלים וההגה אף יותר, תיבת ההילוכים תוגבל עד להילוך שמיני ויחודדו להן תגובות הרכב. או אז תוכלו לדמיין שאתם במרצדס AMG כלשהי ( גם גרסה כזו תוצע בהמשך ל-GLC) ותשכחו לרגע שאתם ב    SUV מוגבה גחון.
אבל אם בכל זאת חשקה נפשכם לטיול OFF-ROAD, תוכלו לרכוש את חבילת השטח האופציונאלית, שתגביה אתכם עד ל50 מ"מ יותר במרווח הגחון (מצב "סלעים") , תטפל בניהול המנוע והגיר ובעזרת בקרת המשיכה המוצלחת, תפתיע אתכם.
תפתיע אתכם בדיוק כמו שהפתיע אותנו, במסלול המכשולים שנבנה במיוחד עבור ההשקה. מסלול, שאמנם תוכנן בקפידה להתאים ליכולות הרכב, אבל זה האחרון התגלה כבעל יכולת מרשימה שתבייש כמעט כל מתחרה מפונפן בעל פוזה של שטח.
לא שיש לנו כאן תחליף למרצדס G האגדי, אבל יכולת הטיפוס המרשימה שחווינו (כולל זינוק מעמידה) , גלישה מבוקרת בעזרת "בקרת ירידה במדרון" במדרון מאוד תלול  והתגברות על איבודי אחיזה כתוצאה מהצלבות, במהלך טיפוס מרשים, שכנעו אותנו. המרצדס הזו יודעת להיות טובה לא רק בכביש, אלא גם במקום שהמתחרות יעדיפו לא להכנס אליו.

כשטכנולוגיה כזו משולבת עם איכות גבוהה, ויכולות שכאלה, עיצוב מוצלח והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, התוצאה היא רכב מרשים. נהגנו בו במגוון כבישים רב, בנופים עוצרי נשימה, בשלוש ארצות ובכל קשת הדגמים. GLC הוא רכב ממושמע, בדיוק כמו הנהגים הארופאים שמסביב וזה פשוט תענוג. התענוג אגב, צפוי להגיע לישראל בספטמבר ולהציג תג מחיר של  כ400 אלף ₪, אם כבר שאלתם



הנתונים שצריך לדעת

מס דלתות: 5

מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: כל הגלגליםAWD  4MATIC

תיבת הילוכים: אוטו' 9 הילוכים

מנוע : 4 בנזין - טורבו 2 ליטריםI  211 כ"ס

         4 דיזל - טורבו  2.1  204/170   כ"ס

ממדים:

אורך : 465.6 ס"מ

רוחב:  189.0 ס"מ

גובה: 163.9 ס"מ

בסיס גלגלים: 287.3  ס"מ

משקל עצמי: 1845 ק"ג (גרסת הדיזל)

נפח תא המטען: 550/1600 ליטרים

 




 

 



 

 

 

 

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת

צור קשר